CUL-DE-SAC / Orkestar za ubrzanu evoluciju, impro jazz
experimentalni glazbeni sastav prvi je jugoslavenski impro band, a nastao je
1986. u Zagrebu.
Osnovali su ga glazbenici Dragan Pajić – Pajo (el. gitara) i
Damir Prica Kafka - Capri (saksofon). U prvoj postavi svirali su, osim Paje i
Caprija, Predrag Dubravčić (bubnjevi) i Nino Markovac (bass), a prve svirke
događale su se uglavnom spontano, u zagrebačkom prolazu Oktogon, i u drugim
prolazima, kao i na gradskim ulicama. 1987. bendu se pridružuje Mario Barišin
na basu, a 1989. Darko Rundek.
S bandom surađuju vizualni umjetnici - Nicole Hewitt, kao
autorica postera i covera za kazete i Nikola Vincelj Jinks - projekcije
autorskih slajdova, autor postera i covera za kazete i omot za prvu kazetu.
Zadnji nastup izvorne podstave bio je 1990. na terasi nebodera na zagrebačkom
Trgu republike za potrebe diplomskog rada redatelja Tomislava Jageca na
Filmskoj akademiji.
Od 1993. do 2000. Cul-da-Sac djeluje u Amsterdamu kao duo
ili trio sa Ivanom Marušićem - Klifom, odnosno Andrejom Košavić uz vizualne
intervencije Nikole Vincelja - Jinksa koji također kreira postere i omote za
cd-e. Nastupa u Amsterdamskim klubovima i prostorima “OCCII", "Villa
Omval", "The Dijk Theater", "Gallery W 139", "The
Vrij media cafe", "Entrepotdok", "Zaal 100", a 1993.
nastupa u Berlinu u Tahelesu.
Nakon Pajinog povratka u Zagreb nastaje Cul-de-Sac Orkestar
za ubrzanu evoluciju koji je imao nestalnu postavu, rijetko su bili prisutni
svi glazbenici na svirkama, a od tada do danas orkestar nastupa na festivalima
Žedno uho, Izlog novog zvuka, u zagrebačkim klubovima, Klagenfurtu, Labinu,
Vinkovcima, Rijeci, Zadru, Silbi…
Dragan Pajić-Pajo umro je 23.02 2014. i ostavio za sobom
ogromnu ostavštinu prvog impro glazbenika i glazbenog eksperimentatora na ovim
prostorima, a glazbenici okupljeni prvo pod imenom Cul-de-Sac, pa kasnije pod
imenom Orkestar za ubrzanu evoluciju žele nastaviti tradiciju impro i
experimentalne glazbe u Hrvatskoj u spomen na Dragana Pajića Paju, ali i kako
bi starim fanovima i novim generacijama približili mogućnosti i atmosferu
ovakve vrste muziciranja te time pomogli u nastajanju novih sličnih glazbenih
projekata te proširenju impro scene u Hrvatskoj i regij.
Нема коментара:
Постави коментар