субота, 21. март 2009.

Pop legenda bivše Juge



Vladimir Savčić Čobi, poznati estradni umetnik, preminuo je juče u 61. godini posle duge i teške bolesti. U svojoj bogatoj karijeri sa grupom „Pro arte”, ali i samostalno, ostvario je tiraž od oko osam miliona prodatih ploča, što ga svrstava među najpopularnije izvođače svih vremena u bivšoj Jugoslaviji.
Rođen je u Nišu 6. juna 1948. godine. Njegov otac bio je vojno lice sa službom u Sarajevu i upravo zato je Sarajevo postalo grad Čobijeve mladosti. U njemu se školovao, svirao, pevao, osvajao svoje prve ljubavi...
- U prvom gimnazije zaljubio sam se u svoju suprugu sa kojom sam ostao do kraja, dok, nažalost, ona nije preminula.Godinu dana sam se mučio da pridobijem moju Mirjanu - prisećao se Čobi svoje prve i velike ljubavi u ispovesti za „Blic nedelje”. Prvo je svirao violinu i trombon, a muzičku karijeru je započeo svirajući bubnjeve, koje je kupio tako što je od oca pozajmio novac. Davne 1967. godine osnovao je grupu „Vokins”, pa zatim i sastav „Čobi i njegove sjenke”, kada je i dobio nadimak po tadašnjoj svetskoj zvezdi Čabiju Čekeru. Samo godinu dana kasnije postao je član grupe „Pro arte”, sa kojom je više od dve decenije važio za jednog od najpopularnijih jugoslovenskih pevača.
- Tada je u Sarajevu bilo grupa koliko i ulaza u zgradu. Sećam se da sam na gitarijadi koja se održavala u „Fisu” od Đorđa Novkovića dobio nulu. Kaže da je ta svirka ličila na horor film, žice su pucale, ozvučenje je zujalo... Da bih kasnije u istom tom „Fisu” pevao „Dilajlu” i Novković me čuo i pozvao da pevam u grupi „Pro arte” - ispričao je poznati muzičar.
Prvu ćerku je dobio početkom 1977. godine i to je saznao dok je bio u Torontu, na velikoj turneji.
- Bio sam toliko ubeđen da će supruga roditi sina da nisam mogao da verujem u ono što sam čuo. Dva dana sam bio u šoku, a onda sam nakon nekog vremena došao sebi - prisećao se Čobi. Po prestanku rada sa grupom „Pro arte” nastavio je solo karijeru u saradnji sa tada najpopularnijim autorima Đorđem Novkovićem, Arsenom Dedićem, Kemalom Montenom...
Zbog rata se iz Sarajeva preselio se u Beograd.
- Ne idem u Sarajevo jer nemam zašto da idem. Grad ne čine zgrade nego ljudi, a tih ljudi s kojima sam ja odrastao i s kojima sam išao u školu nema više. Svi su se negde razbežali - izjavio je pre dve godine.
Godine 1996. vratio se na scenu kao glumac u humorističkoj seriji „Složna braća”, u ulozi Fike, gazde kafane. Potom, posle sedam godina pauze, vratio se na muzičku scenu novim albumom simboličnog naziva „Povratak”. Pesmu „Za nju ne pjevam više” posvetio je supruzi Mirjani koja je preminula 2004.
- To je bio najteži trenutak u mom životu. Bolovala je od tumora na mozgu, nažalost, nije bilo spasa. Uz decu sam uspeo da prebrodim dubok bol, sa kojim ću živeti do kraja života. Bilo je teško... - ispričao je Čobi pre godinu i po dana. Poslednje godine života proveo je nastupajući sa svojom grupom „Pro arte” po bivšoj Jugoslaviji, a njihov prvi, povratnički koncert održan je u beogradskom Domu sindikata u septembru 2007. Čobi će biti sahranjen na Novom groblju, u Aleji velikana, u ponedeljak u 12.30 časova. (izvor -- BLIC)

Нема коментара: