недеља, 14. фебруар 2010.

Maršal ispred ogledala

Beograd - U subotu tačno u podne, u Muzeju „25. maj“ Muzej istorije Jugoslavije otvara atraktivnu izložbu - predstavlja ekskluzivan materijal: fotografije koje je snimao Tito kao pasionirani fotograf amater.
Ovom svom hobiju maršal je bio veran pune četiri decenije. U Muzeju istorije Jugoslavije sačuvana su 473 filma lajka formata i oko 200 fotografija. Do 28. februara posetioci će moći da vide 100 polaroid fotografija i još 900 koje će se vrteti na ekranima.
Fotografije su razvrstane po temama „Moja Jovanka“, „Moji prijatelji“, „Moja ostrva i rezidencije“, „Moji vinogradi“, „Moj Krleža“... „Moj ja“. Autor izložbe Momo Cvijović, kustos Muzeja istorije Jugoslavije, kaže da je Tito često znao da snima samog sebe ispred jednog velikog ogledala, tako da su te fotografije takođe prikazane u segmentu „Moj ja“.
- Javni život Josipa Broza Tita suviše nam je poznat. Onaj drugi, privatni, ma koliko se propaganda onog vremena trudila da nam ga dočara, još nam izmiče. Za tu vrstu saznanja ovaj materijal je izuzetno dragocen. S kim se družio u slobodno vreme, gde ga je i kako provodio i, naravno, kako ih je, tim čarobnim produžetkom ljudskog oka, aparatom ili kamerom Tito video - ističe Momo Cvijović.
Za razliku od svih pojedinačnih predmeta ostalih zbirki MIJ koji predstavljaju poklon maršalu, za ovaj materijal - fotografije, može se reći da predstavlja svojevrstan poklon Tita muzeju, koji je osnovan posle njegove smrti 1980. godine.
Tito je, kako je evidentirano, sa svojim radovima učestvovao na izložbama fotografije u Mariboru i Sarajevu. Postoji i „apokrifna“ priča da i Muzej moderne umetnosti u Njujorku ima njegovu fotografiju. Bio je pokrovitelj Kupa jugoslovenske fotografije i rado je posećivao izložbe fotografija. Polaroid, danas već kultni fotoaparat, ostao mu je verni pratilac do smrti. S njim nije morao da čeka na razvijanje i izradu fotografija - rezultat je odmah bio vidljiv i to je Tita posebno privlačilo. Izložbu, nažalost, ne prati katalog koji bi sigurno bio „bestseler“. (izvor --- VECERNJE NOVOSTI)

Нема коментара: